Internetowe spisy firm

December 19, 2019

Poprzez dużo lat do najbardziej pospolitych wybiegów w zakresie pozycjonowania serwisów internetowych zaliczało sie ich katalogowanie. Katalogowanie serwisów www polega na umieszczeniu wizytówki witryny firmowej w skorowidzu witryn. Nie wspominamy tutaj jednak o katalogach typu „Panorama Firm” tylko o umyślnie utworzonych na potrzeby pozycjonowania wykazach zoptymalizowanych pod wyszukiwarki. Ledwo okazało się jak atrakcyjne efekty daje tego rodzaju taktyka, to podobnie jak borowiki po deszczu zaczęły pokazywać się odmienne odmiany oprogramowania katalogowego, oraz tworzyć się całe farmy indeksów. Za sprawą upowszechnienia płatności SMS’owych można było nieźle zarobić na zarządzaniu tego rodzaju grupą katalogów, zbywając także masowe dopisywanie profili z wykorzystaniem jednego kodu dostępowego, funkcjonującego w dowolnym wykazie z oznaczonej grupy.

Jedną z różnic wobec „rzeczywistych” spisów przedsiębiorstw (jak PF) była perspektywa umieszczenia w odsyłaczu kierującym do witryny firmowej zamiast nazwy firmy wyrażenia kluczowego na jakie strona jest pozycjonowana. Tego rodzaju procedura do dzisiaj jest jedną spomiędzy najkorzystniejszych, jednak Google w końcu połapał się w takich metodykach oraz zaczął karać witryny posiadające przesadnie wiele odsyłaczy w formie fraz kluczowych. Dostało się również samym indeksom. Bodaj parę lat temu istniało ich tysiące, jeden identyczny jak następny, albowiem były robione hurtem.

Kilka lat temu Google zabrało się za porządki z tego wariantu technologiami pozycjonowania więc katalogi zostały masowo pokarane zniknięciem z rejestru. Katalogi broniły się przed niniejszym, np. usuwając odnośniki w postaci wyrażeń kluczowych (umieszczając tylko linka w postaci adresu strony co jest bezpieczniejsze). Jednakże jak spojrzenie Wielkiego Brata czujność Google pozostała skupiona na niniejszej technice pozycjonowania, zatem agencje SEO rozpoczęły od niej odchodzić. Dzisiaj przetrwały jedynie niektóre z historycznej zgrai, natomiast ich efektywność jest aktualnie tylko echem uprzedniej siły. Na moment aktualny katalogowanie da się przyjąć wyłącznie za technikę wspierającą do pozyskania odsyłaczy „normalnych” czyli w formie nazwy przedsiębiorstwa bądź adresu strony.