Marketing doby cyfrowej
January 22, 2018
Firmy na Śląsku stoją w obliczu identycznych uwarunkowań w zakresie dotarcia do klienta i promocji jak przedsiębiorstwa z pozostałych obszarów państwa. O ile więc prowadzisz firmę w Chorzowie, Świętochłowicach, Gliwicach albo Rybniku twoja konkurencja nie ogranicza się tylko do przedsiębiorstw z twojej miejscowości. Możesz sprzedawać produkty na terenie całego kraju jak i oferować usługi w obrębie całego Śląska, tak samo jak twoi konkurenci. Takie same są również sposoby pozyskiwania klientów. A do najskuteczniejszych w obecnych czasach, gdy nie opuszczamy domu bez smartfona – dającego na szybki dostęp do Sieci, należy marketing internetowy.
Czym jest marketing internetowy? Jest to całokształt działań promocyjnych firmy, które skupione są w Sieci. Należy do nich w szczególności firmowa strona internetowa, konta w mediach społecznościowych (wymagane przy szczególnego typu prowadzonej działalności) oraz marketing prowadzony w wyszukiwarkach sieciowych czyli albo reklamy AdWords albo (przez wielu uznawane za efektywniejsze) pozycjonowanie stron www.
Świadomość potrzeby posiadania strony internetowej jest coraz większa wśród firm. Dziś już około 75% firm taką posiada. Niewielka jest niestety świadomość faktu, iż samo posiadanie serwisu www dziś nie wystarczy. Potrzebne jest propagowanie go w wyszukiwarkach, czym mniej więcej trudni się właśnie sektor pozycjonowania stron internetowych. Tłumacząc tą sytuację na bardziej zrozumiałym przykładzie – witryna www bez pozycjonowania jest jak sklep w głuszy, gdzie nikt nie zagląda, strona wsparta pozycjonowaniem jest jak sklep w galerii handlowej, gdzie można spodziewać się tłumów konsumentów. Nie wszyscy dokonają zakupu, lecz szansa na to że w centrum pojawi się potencjalny kupiec jest znacznie większa.